R8
Audi R8 (Typ 42) je športový automobil s podĺžne uloženým, v strede montovaným motorom, ktorý používa permanentný systém pohonu všetkých kolies quattro. Bol predstavený nemeckou automobilkou Audi AG v roku 2006.
Automobil bol exkluzívne navrhnutý, vyvinutý a vyrobený v quattro GmbH, ktorá je súkromnou dcérskou spločnosťou Audi AG. R8 je založené na platforme Lamborghini Gallarda. Základná konštrukcia R8 je založená na Audi Space Frame a používa hliníkový monokok, ktorá je postavená na princípe priestorového rámu. R8 sú vyrábané cez quattro GmbH v renovovanej továrni v Neckarsulme v Nemecku.
V roku 2005 Audi oznámilo, že meno úspešného pretekárskeho automobilu Audi R8 by sa použilo pre meno cestného automobilu v roku 2007. Audi R8 založený na automobilovom koncepte Audi LeMans Quattro sa objavil v roku 2003 na Medzinárodnom autosalóne v Ženeve a tiež v roku 2003 na Medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte. R8 bol oficiálne predstavený na Medzinárodnom autosalóne v Paríži dňa 30. septembra 2006. 6-násobný víťaz pretekov 24 hodín Le Mans Jacky Ickx popísal R8 ako "najlepšie ovládateľné auto dneška".
Audi R8 sa používa ako safety car v pretekoch DTM a v motocyklových pretekoch BSB.
Na výrobu R8 v quattro GmbH je sedemdesiat pracovníkov vybavených 5000 unikátnymi dielmi. Továreň v Neckarsulme bola rekonštruovaná za cenu 28 miliónov eur zvyčajne denne vyrobí od 8 až 15 áut denne až po maximálny denný výkon 29 automobilov.