Nový agregát predstavila automobilka z Ingolstadtu na konferencii motorov vo Viedni. Má vyšší výkon, nižšiu spotrebu a spĺňa normu Euro 6.

Nový motor 3,0 TDI má optimalizované trenie, nové turbodúchadlo či variabilné čerpadlo. Jeho spotreba je nižšia o 13 %.
Nová generácia 6-valca 3,0 TDI bude ponúkaná vo dvoch výkonových verziách. Slabšia má 160 a silnejšia 200 kW. To znamená v porovnaní so súčasnými modifikáciami nárast o 10 a v prípade silnejšej verzie až o 20 kW. Maximálny krútiaci moment výkonnejšej verzie je 600 Nm.
Medzi konštrukčné novinky tohto vidlicového 6-valca s objemom 2 967 kubických centimetrov a s uhlom rozovretia 90 stupňov patria nové piestne krúžky a ojničné ložiská so zníženým trením, nové hlavy valcov, optimalizovaná regulácia teploty, nové turbodúchadlo a olejové čerpadlo s variabilným prietokom.
Všetky tieto úpravy sa podľa Audi podpísali na znížení spotreby paliva o 13 %. Zároveň motor spĺňa emisnú normu Euro 6. Audi ho preto označuje ako Clean diesel (čistý diesel). Zatiaľ však automobilka presne neuviedla, v ktorých modeloch ho nasadí. Logicky by však mal nahradiť pôvodné 6-valce 3,0 TDI, ktoré pracujú pod kapotami Audi A4 až A8, či Q7.
Zatiaľ najsilnejším dieselovým 6-valcom ostáva motor 3,0 biTDI (230 kW) s dvojicou turbodúchadiel, ktorý je vyhradený pre Audi A7 Sportback.